Reklamace

Pokud dojde k poškození zásilky, jsme tu od toho, abychom Vás zastupovali a pomohli Vám najít řešení, jednat s dopravci nebo odesílatelem. Neváhejte se na nás proto co nejdříve obrátit.

Při vykládce zkontrolujte, zda není zásilka poškozena. Pokud bude viditelné poškození, nebo částečná ztráta zásilky, sepište s řidičem škodní protokol, vytvořte kopii a do 1 prac. dne nás informujte. Nezapomeňte, že řidič na protokolu musí být podepsán. V případě, že škoda je neznatelná při příjmu zásilku (vnitřní poškození), trvá reklamační lhůta pouze 3 dny (u poštovních zásilek pouze 2 dny). Veškeré reklamace zašlete proto, prosím, bez odkladu na e-mail:podpora@mailboxde.cz a telefonicky nás kontaktujte. Škody neznatelné při příjmu u zásilek doručovaných Českou poštou je nutné reklamovat spolu spolu s fyzickou zásilkou do 2 prac. dnů na kterékoliv pobočce České pošty. Zásilku ponechte ve stavu, v jakém byla doručena včetně přepravních obalů.

Co připravit k reklamaci poškozené nebo ztracené zásilky

  • Kopii zápisu o škodě podepsanou řidičem nebo pracovníkem České pošty
  • Fotodokumentaci poškození i balení
  • Fakturu nebo kupní smlouvu ke zboží (případně potvrzení z eBay apod.), kopii platby
  • Rozsah poškození / ztráty a předběžné vyčíslení škody
  • Návrh řešení nebo informaci o možnosti opravy
  • Kontakt na prodejce / odesílatele

Požádejte odesílatele předem o správné zabalení

Balení zásilek je velmi důležitá část před zahájením přepravy, za kterou je odpovědný odesílatel. V Německu jsou odesílatelé většinou velmi pečliví, přesto je doporučujeme informovat o důležitosti balení a požadavcích dopravců. Je to nejlepší krok k tomu, jak se vyhnout zbytečnému poškození.

Pokud dopravce škodu neuzná kvůli nedostatečnému obalu, je povinen právě odesílatel škodu nahradit. V některých případech kryje vzniklé škody i PayPal, nebo eBay (nedostatečné balení lze reklamovat u obou institucí odděleně). Reklamace u dopravců provádíme na základě Vámi zaslaných podkladů a jako zasilatel jsme povinni Vás zastupovat a hájit Vaše zájmy. S reklamací nedostatečného obalu a komunikací s odesílatelem Vám pomůžeme.

Reklamace skrze eBay.de, když zboží neodpovídá popisu

Zakoupené zboží neodpovídá popisu, pokud se podstatně liší od údajů uvedených prodejcem v inzerátu. To platí například v těchto případech:

  • Obdrželi jste jiný předmět nebo jinou verzi zakoupeného zboží.
  • Stav zboží je uveden nesprávně (např. když v inzerátu bylo uvedeno "nové" zboží, ale předmět je již viditelně použitý).
  • Zboží bylo dodáno nekompletní.
  • Předmět je padělek.
  • Předmětu chybí důležité části nebo funkce, které nebyly předem zveřejněny.
  • Zboží bylo poškozeno při přepravě (po Německu, na cestě od prodejce).

Pokud jako kupující zakoupíte na eBay.de nějaký předmět od firemního prodejce pouze pro vlastní soukromou potřebu, máte právo na odstoupení od smlouvy, tzn. že můžete ve lhůtě minimálně 14 dnů odstoupit bez udání důvodu od kupní smlouvy a zboží vrátit. 

Zboží, které jsem obdržel, se liší od popisu uvedeném v inzerátu. Co mám dělat?

  1. Jestliže jste obdrželi nesprávné, poškozené nebo velmi odlišné zboží, měli byste informovat prodejce s tím, aby Vám pomohl vyřešit problém (nárok na náhradu škody, která nastala při přepravě od něho, má pouze on jako odesílatel). Otevřete proto v sekci Mein eBayÜbersicht Ihrer Käufe" (přehled Vašich nákupů), vedle objednaného předmětu klikněte na „Verkäufer kontaktieren" (kontaktovat prodejce) a vyberte „Der erhaltene Artikel entspricht nicht der Beschreibung" (obdržené zboží neodpovídá popisu). Pokud kontaktujete prodejce touto cestou, otevírá se tím případ na ochranu spotřebitele, takže eBay případně může komunikaci dohledat a eventálně pomoci. Tento dotaz / reklamaci („Anfrage") lze otevřít nejpozději do 45 dnů od úhrady.
  2. U předmětů, které neodpovídají popisu, prodejci často poprosí kupujícího o zpětné zaslání produktu a následně zašlou jiný produkt nebo vyplatí peníze zpět. Pokud chybí nějaká část, nebo je nutná oprava, může prodejce nabídnout vrácení odpovídající části kupní ceny.
  3. Pokud prodejce do 10 dnů od otevření této reklamace nezareaguje, nebo ji nevyřeší k Vaší spokojenosti, otevřete a předejte oficiální případ (Fall) zákaznickému servisu portálu eBay.de. Ten následně problém řeší za Vás. Tento krok je nutné aktivovat z Vaší strany (není automatický).

Zboží na sklad v Německu nepřišlo. Jak postupovat?

  • Nejdříve nás kontaktujte, prosím. Je možné, že zásilka byla dodána bez Vašeho ID nebo jména. Musíme nejdříve tuto možnost prověřit a pokusit se zásilku vyhledat mezi neoznačenými. Pošlete nám kopii faktury nebo kupní smlouvy, popis zboží, jméno odesílatele, město, odkud zásilku zaslal a nejlépe sledovací číslo (Sendungsnummer) nebo odkaz na sledování. Většinu zásilek skutečně dokážeme dohledat nebo zjistit důvod, proč nebyla dodána. Spolu bychom se poté dohodli na dalším postupu. Pokud by skutečně došlo ke ztrátě v naší firmě, kompenzaci Vám vyplatíme.

Potřebuji jednat s vedením eBay kvůli své platbě, na koho se obrátit?

  • Při problémech s platbou eBay doporučuje nejdříve napsat na payments@ebay.de. V tomto případě odpoví do 10 dnů a do jednoho měsíce se pokusí najít řešení. Pokud byste s první odpovědí nebyli spokojeni, obraťte se přímo na eBay S.à r.l. Senior Management, ebay-eu-management@ebay.com.