Osobní odběry na depo Geis do Liberce jsou doručovány před Vánocemi po 18:40 hod. Omlouváme se za čekání.
 

O nás

V roce 2004, když mi bylo 17, jsem vyvinul svůj první internetový přepravní systém. Firma INTEL mne pozvala na veletrh INTEL ISEF v USA, který byl impulsem pro můj začátek podnikání v dopravě. V roce 2008 přišla krize a podnikání mne sotva uživilo. Naši zákazníci hledali levnou dopravu malých zásilek z Německa. Sám jsem po večerech dával dohromady staré horské kolo a díly kupoval na eBay.de. Přeprava do ČR byla drahá a pomalá. Jednoho dne jsem odjel do Německa to zkusit změnit. Dnes přes naše sklady odbavujeme 100 000 zásilek ročně pro 50 000 zákazníků.

Ondřej Krabs, jednatel

Historie

2008 - 2015Container
Obstaráváme paletové a celokamionové přepravy po Evropě, ale třeba i staré auto v kontejneru z USA. Občas nám volají řidiči v noci s problémy typu: „Jsem daleko za polárním kruhem a zásilka je širší než návěs". Nebo volá zákazník: „Uvízl jsem s lodí na moři. Zásilku naložím pozítří, počkejte v přístavu. Pomoc pro mne přijede za 24 hodin". Jiný víkend řešíme úhradu pokuty v Rakousku za řidiče, kterého odesílatel v Itálii přetížil a celý kamion je zabaven policií. Doprava je velmi dobrá škola zvládání stresu. S programátorem Petrem Sidorem stále vymýšlíme inovace v systému a soustředíme se hlavně na přepravy mezi ČR, Německem a EU. Začínáme také balit zásilky na nakládkách a více pracovat s fyzickými zásilkami.

2010
Na oběd mne pozval zakladatel největší cestovní agentury INVIA, který mi poskytuje pár dobrých rad a jiný pohled na svět e-commerce. Kontaktoval mě i majitel služby Shipito, se kterým jednám o možné spolupráci v USA. Z té nakonec sešlo. Řekl jsem si tehdy, že mne nejvíce dopředu žene to, když nejsem na nikom závislý a dále se soustředím na přepravy po Evropě.
Sklad
2011
Zkoušíme přepravovat sami mezi Německem a Českou republikou naším vozem každý večer s dodáním do druhého dne. Zásilky předáváme na noc dopravci CS Expres. Ten záhy zkrachuje a po čase uzavíráme spolupráci s firmou Geis Parcel a Českou poštou.

2012
1. 1. 2012 zakládám v Německu firmu Mailboxde.com na zpracování zásilek a nabírám první zaměstnance. Zjišťuji, že nám časem nebude stačit první sklad.

Kuba byl náš první zaměstnanec na plný úvazek a mnoho let na svém stole bojkotoval jakoukoliv inovaci, protože ji vždy předběhl. Pracuje u nás dodnes.

2013
Spím jen pár hodin denně a vidím, že musíme spoustu věcí změnit, abychom mohli fungovat i další roky. Jednou odjíždím domů v 7 hodin ráno. Spousta lidí by mi řekla, že jsem to dělal špatně a nedokázal jsem delegovat. Člověk se k tomu dostane, ale dost let to trvá. Byli jsme v nezdravém růstu, bylo to šílené. Hledali jsme zkratky a zároveň dělali úplně všechno.
2013Máme kontroly snad ze všech úřadů, o některých jsem ani nikdy neslyšel. Trvají vždy mnoho hodin, ale zvykám si, že to takto v Německu je běžné a jinak to nejde. Policie a celní správa nám dokonce pomáhá vymýšlet řešení, abychom měli věci v pořádku.

Hledám další sklad a nevím, jestli vše zvládneme. Nakonec jsem jeden našel. Je to bývalá tkalcovna a před námi se tu vyráběla auta s vyklápěcími dveřmi nahoru.

2014
Do dalšího skladu nemáme nové zaměstnance a mám strach je najímat. Nevím, jaká bude situace, a tak čekám na bod zvratu, kdy zvládneme v tomto skladu platit jak zaměstnance, tak ostatní náklady. Do té doby zde dělám vše sám. Je to náročné a je tam zima. Občas mi chodí pomoct kluci z druhého skladu. Skutečně jsme nabrali nové kolegy až ke konci roku, najít ty správné bylo už těžší.
sklad B
2015
K 1. 1. 2015 měníme právní formu německé firmy na Mailboxde.com GmbH. Soudce po mne chce i životopis. Celá akce trvá 8 měsíců a je to finančně nejnákladnější operace v historii firmy. Dnes bych udělal vše jinak.

2016
Začínáme spolupracovat s firmou MESSENGER (jezdil pro ně Zdeněk Svěrák ve filmu Vratné lahve). Zásilky umíme dodávat stejný den večer do Prahy k osobnímu odběru od 18 do 22 h, stejně tak na depo Geis do Liberce.

2017
ZollObčas to u nás vypadá jako na letišti. Od roku 2017 se velmi zpřísnily podmínky a kontroly pro mezinárodní přepravu zboží. Spolupráce s celní správou je tedy na denním pořádku. V našich skladech organizovala německá celní správa údajně první mezinárodní výjezd s českou celní správou. Bylo to hodně raritní, když u nás před skladem v Německu zaparkovalo pět vozů české celní správy z Liberce v doprovodu svých německých kolegů.
Zoll
 
 
Copyright 2017 My Freight s.r.o. Systém Mailboxde.cz je chráněn autorským právem dle zákona 121/2000 Sb. - Autorský zákon - v platném znění.