Odpovědi na nejčastější otázky

Poplatky, poštovné, bezplatná skladovací lhůta

Moje adresa v Německu, zakázané zboží

Zpracování zásilek, doprava, vrácení zásilky

Jaké jsou registrační a uživatelské poplatky?

  • Žádné. Adresa v Německu je bez registračních či měsíčních poplatků. Platíte pouze za dopravu a poplatek zasilatele za obstarání přepravy. Pokud si budete přát spojovat zásilky, je účtován roční poplatek ve výši 13,50 EUR za tuto dodatečnou službu.

Kolik zaplatím za zásilku do 2 kg s dodáním do ČR?

  • Celková cena za
    • Balík na poštu je 165 Kč (85 Kč poplatek + 80 Kč poštovné),
    • Balík do balíkovny: 143 Kč,
    • Balík do ruky: 171 Kč,
    • GLS: 173 Kč,
    • MESSENGER do Prahy 19 k osobnímu odběru stejný den večer: 253 Kč,
    • MESSENGER OVERNIGHT s garantovaným doručením do 1 prac. dne kamkoliv po ČR: 285 Kč,
    • Osobní odběr stejný den večer v Liberci na depu Geis: 130 Kč,
    • EMS s doručením i v sobotu: 234 Kč.
  • Vaši konkrétní zásilku můžete spočítat v kalkulátoru dopravy nebo nás kontaktujte.

Jak poznáte, že je zásilka pro mne?

  • Obdržíte vlastní číslo schránky, které sdělíte odesílateli v doručovací adrese Vaší schránky v Německu. Pokud by zásilka byla bez tohoto čísla, jsme schopni dohledat Vaše jméno v databázi.

Odesílatel zapomněl uvést moje ID nebo jméno. Co mám dělat?

  • Pokud by zásilka nebyla v očekávaném dni přijata do Vaší schránky a nerozeznána podle jména, pošlete nám e-mail se sledovacím číslem zásilky, jméno odesílatele a nejlépe i PSČ či město. Můžete přiložit i kopii objednávky. Prohledáme nerozeznané zásilky a pokusíme se Vám pomoci. V některých případech (pokud je uveden), kontaktujeme sami odesílatele před tím, než bychom zásilku odeslali jako nedoručitelnou zpět. Tyto zásilky jsou ponechány zhruba 14 dní na skladě pro zjištění adresáta nebo i pro případ, že se nám zákazník ozve sám.

Jakou obdržím adresu v Německu?

Mailboxde.com GmbH
Vaše jméno (nebo název firmy), ID ...
Dresdner Str. 9 (nebo Äußere Weberstr. 57)
02763  Zittau
GERMANY

  • Adresu je možné uvádět i v tomto tvaru:

Vaše jméno (nebo název firmy), ID ...
c/o Mailboxde.com GmbH
Dresdner Str. 9 (nebo Äußere Weberstr. 57)
02763  Zittau
GERMANY

  • V adrese musí být uveden název firmy Mailboxde.com GmbH (nebo c/o Mailboxde.com GmbH) - úřady v Německu kontrolují, zda např. firmy nemají fiktivní sídlo na naší adrese bez nahlášení na živnostenském úřadě. Pokud je uveden název Mailboxde.com GmbH jako zpracovatel nebo c/o (care of ~ v péči) Mailboxde.com GmbH, je to v pořádku.

Zapomněl jsem svou adresu a číslo schránky (ID), kde je najdu?

  • Vaši adresu najdete po přihlášení na svůj účet Mailboxde.cz pod odkazem Moje schránka - Adresa schránky, ID.
Kdy mám zaplatit dopravu a jak?
  • Za služby platíte před odesláním zásilky. Dopravu lze uhradit ze vkladu finančních prostředků (kreditu), které si předem vložíte na svůj účet v systému Mailboxde.cz. Platit lze převodem do Fio banky, České spořitelny nebo debetní/kreditní kartou. Po přihlášení na svůj účet Mailboxde.cz klikněte na odkaz "Dobít kredit", vyplňte částku a nechte si vygenerovat výzvu k úhradě do e-mailu. V ní najdete naše bankovní účty a variabilní symbol. Výzvu k úhradě pro platbu převodem je nutné generovat před každým novým vkladem finančních prostředků (variabilní symbol se vždy liší).

Jak rychle obdržím zásilku?

  • Objednávky potvrzené do 14 hod. jsou expedovány stejný pracovní den. Dodací lhůta do ČR je 1 pracovní den u firmy Geis a 1 - 2 pracovní dny u České pošty. Lhůty bohužel nejsou garantované. Osobní odběry v Liberci a v Praze 9 jsou možné již stejný pracovní den večer. Na Slovensko jsou zásilky dodávány firmou GLS do 1 - 3 pracovních dnů (Bratislava a okolí 1 den).

Za jak dlouho uvidím zásilku na svém účtu?

  • Cílem je nabídnout Vám možnost expedice stejný den, kdy zásilka přišla na sklad v Německu. Většina dopravců ve skladu v Německu vykládá od 10 do 13 hodin a většina zásilek je zpracována a nahrána na Váš účet do 14 hodin, abyste stihli odeslání stejný den. Jsou však dopravci, kteří zásilky doručí i v odpoledních hodinách. Oficiálně raději říkáme, že zásilka je zpracována a viditelná na účtě stejný pracovní den.

Jak potvrdím objednávku a vyberu dopravce?

  • Přihlašte se na svůj účet na stránce Mailboxde.cz, v sekci Přijaté zásilky najděte zásilku k odeslání. Zkontrolujte celkovou cenu přepravy a ujistěte se, že máte dostatečný kredit (zálohu) na zaplacení. Poté klikněte na tlačítko "Potvrdit odeslání", zvolte dopravce a v dalším kroku na Zasilatelském příkazu (objednávce dopravy) zkontrolujte adresu příjemce a zadejte popis zboží. Po zkontrolování Zasilatelského příkazu a Vašem souhlasu s podmínkami klikněte na tlačítko "Potvrdit a uhradit z kreditu" ve spodní části.
  • Pokud tlačítko "Potvrdit a uhradit z kreditu" není viditelné, je nutné uhradit kredit a potvrzení provést znovu.
  • Po tomto kroku se bude zásilka nacházet v sekci "Připraveno k odeslání". Sledovací číslo Vám zašleme přes e-mail po jejím odeslání. 

Jak nechám spojit všechny zásilky?

  • Spojování zásilek (konsolidace) je placená služba a stojí 15,50 EUR na 12 měsíců od její úhrady. Po zakoupení této služby na Vašem účtu přes tlačítko "Koupit spojování zásilek na 1 rok" bude viditelné nové tlačítko "Spojit všechny zásilky".
  • Jakmile Vám přijdou všechny zásilky do schránky v Německu, klikněte na tlačítko "Spojit všechny zásilky" a ty budou poté do 1 prac. dne spojené do krabice a uvidíte konečnou částku na svém účtu. Současně Vám přijde e-mail s informací o nové spojené zásilce.
  • Tu můžete poté dobít na svůj účet (Kliknete na "Dobít kredit") - platbu zašlete např. převodem, po nahrání platby na účet kliknete na tlačítko "Pokračovat" v sekci Přijatých zásilek, vyberete způsob dopravy, vyplníte Zasilatelský příkaz a ten potvrdíte. Jakmile bude zásilka odeslána, přijde Vám sledovací číslo přes e-mail.

Proč účtujete roční poplatek za spojování zásilek?

  • Službu na spojování zásilek jen za cenu obalového materiálu jsme nabízeli v Německu první čtyři roky. Bylo to realizovatelné do určitého objemu zásilek. Zaměstnanci začali mít odpracovaný maximální zákonný počet hodin měsíčně a stále jsme potřebovali přijmout další jen na spojování zásilek. Při kalkulaci německých mezd a 30% příplatků za práci v noci jsem zjistil, že firma nedokáže najmout další zaměstnance a musíme provést radikální změny. Když jsem se začínal domů vracet v 7 hodin ráno po dokončení spojování všech zásilek, rozhodl jsem se, že kvůli zrychlení procesu a možnosti najmutí dalších kolegů pro tyto činnosti zavedeme roční poplatek.
  • Do Česka je oproti jiným státům Evropy nejlevnější poštovné, proto i ten obalový materiál je v některých případech (např. při spojení dvou zásilek do krabice XL) dražší než druhé poštovné, které byste ušetřili. Pro malé množství zásilek (2 - 3 ks jednou do roka) službu pravděpodobně nevyužijete. Pokud jste službu zaplatili a nevyužili, napište nám, poplatek Vám vrátíme.    

    Ondřej Krabs, Mailboxde.com GmbH

Jaké účtujete příplatky za nadrozměrné zásilky?

  • GLS: Pokud je zásilka nadrozměrná (2xV + 2xŠ + D > 300 cm), je účtován jednorázový příplatek 297,50 Kč (vč. 19% německé sazby DPH).
  • Česká pošta: Pokud délka balíku přesahuje 180 cm nebo součet všech tří rozměrů přesahuje 200 cm, je k ceně za balíky větších rozměrů připočítán příplatek za Neskladné ve výši 119 Kč vč. 19% německé sazby DPH). Největší rozměr balíku nesmí přesáhnout 200 cm a součet všech tří rozměrů 300 cm.

Kde najdu zakázané zboží pro přepravu?

  • Vše, co neumíme přepravit naleznete v seznamu zakázaného zboží a zásilek, které nedovedeme přepravit. To nejdůležitější jsme zvýraznili a nejvíce problematické nebo náchylné zásilky na poškození uvádíme níže:
  • v) Zásilky ze zemí mimo EU.
    x) Nadrozměrné zásilky.
    z) Zásilky, za které nebylo řádně zaplaceno prodejci.
    ap) Všechny druhy televizí, LCD monitorů a displejů s úhlopříčkou nad 21 palců, zabalený nábytek nad 15 kg, reproduktory nad 5 kg, toaletní mísy (záchody), umyvadla, zrcadla, bílé zboží nad 5 kg (především kuchyňské vybavení, myčky, lednice, digestoře, varné desky, trouby apod.), nárazníky, spojlery, automobilové blatníky, výfuky, rozměrné části karoserie vozů.
  • Prosím, přečtěte si celý seznam před první objednávkou, nebo nás kontaktujte před objednáním, pokud si nejste jistí.

Co když nebudu v době doručení zásilky doma?

  • Pokud vás nezastihne Česká pošta nebo Geis Parcel, můžete se s oběma dopravci dohodnout na opětovném doručení v jiném termínu, který vám bude lépe vyhovovat. Další variantou je přesměrování na výdejní místo Geis Point nebo požádat o uložení na poště.

Dopravce nedoručuje do P.O. BOXu - jedná se o P.O. BOX?

  • Sklad není P.O. BOX nebo DHL Packstation - jde o standardní sklad. Všechny zásilky se sledováním jsou podepsány kurýrům zaměstnanci skladu.

Jak dlouho můžete skladovat mé zásilky?

  • Balík do 5 kg: 60 dní zdarma, do 10 kg: 30 dní, do 20 kg: 20 dní, do 50 kg: 10 dní. Spojené zásilky odešlete nejpozději do 5 pracovních dnů.

Můžete mi nastavit automatické odesílání zásilek?

  • Ano. Automatické odesílání Vám můžeme nastavit buď pro každou novou příchozí zásilku, nebo jen pro spojené zásilky. V případě, že byste si zvolili odesílání jen spojených zásilek, je nutné na svém účtu zadat vždy pokyn ke spojení došlých zásilek. Jakmile bude zásilka spojena, automaticky se poté odešle. První nastavení je zpoplatněno jednorázovým poplatkem 1865 Kč na neomezenou dobu. Automatické odesílání lze poté kdykoliv vypnout a znovu zapnout dle potřeby. Dopravce si zvolíte při nastavení této služby dopředu.

Jak je to se clem a DPH při dovozu z Německa a jiných států EU?

  • Až na některé vyjímky podléhající spotřební dani (např. alkohol, tabák a jiné látky, které najdete v našich Zasilatelských podmínkách), zboží nepodléhá celnímu řízení, výběru cla či DPH. Celní správa, policie, či jiné státní orgány však kvůli některým zakázaným látkám mají možnost Vaše zásilky pravidelně kontrolovat. Volnému oběhu zboží v EU nelze rozumět jako možnost přepravy jakékoliv látky či zboží. Je mnoho vyjímek a omezení, proto je potřeba dbát předpisů nejen celní správy.

Přijímáte zásilky z USA nebo jiných zemí mimo EU?

  • Přijímáme pouze zásilky ze zemí EU. Celní řízení zásilek ze zemí mimo EU je velmi administrativně náročné a finančně nákladné, v některých případech nerealizovatelné.

Zajišťujete i pojištění zásilek? Do jaké hodnoty a jak to probíhá?

  • Zásilky lze volitelně pojistit až do hodnoty 100.000 Kč. Zásilky nad 25 000 Kč nám ohlašte dopředu před potvrzením objednávky, prosím. Zásilku připojistíme u České pojišťovny. U některých druhů přeprav mohou být vyjímky, na které Vás předem upozorníme, ale standardně spolupracujeme s dopravci, kteří odpovídají za škody, nebo ztráty do hodnoty 25.000,- Kč. Nejmenší dopisy můžete volitelně odeslat poštou obyčejně bez pojištění. Upozorňujeme, že u nepojištěné obálky je možná reklamace, ale bez náhrady škody.
Jak mohu vrátit balíček do obchodu v Německu?

Kdy a jak nám zašlete fakturu?

  • Daňový doklad na přijatou platbu je vystaven do 1 pracovního dne. Souhrnné vyúčtování je zasíláno po ukončení měsíce. Doklad zasíláme ve formátu PDF. Faktury je možné stáhnout po přihlášení na Vašem účtu.

Proč účtujete DPH k poštovnému?

  • Podle Zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty jsme povinni DPH i z poštovného odvádět, protože poskytnutí poštovní služby je osvobozeno od daně podle § 52 pouze při poskytnutí držitelem poštovní licence, což je v tomto případě Česká pošta, s.p. Pro účtování bez DPH nejsme bohužel oprávněným subjektem.

Proč účtujete německou 19% sazbu DPH soukromým osobám?

  • Přepravu zásilek do ČR a na Slovensko obstarává a provádí zasilatelská a dopravní firma Mailboxde.cz s.r.o. Protože přeprava začíná na území Německa, Zákon č. 235/2004 Sb., o DPH určuje následující pravidla pro stanovení místa plnění. Pokud podnikáte v ČR jako fyzická osoba a jste neplátce DPH, jste přesto osobou povinnou k dani (vysvětlení v § 5 níže), pak Vám budeme účtovat české DPH, jako Vám účtují ostatní české firmy a tím se nestanete plátcem DPH ani osobou identifikovaou k dani (identifikovaná osoba je plátcem DPH jen pro přeshraniční plnění, v České republice zůstává neplátcem):
  • § 10f Místo plnění při poskytnutí služby přepravy zboží osobě nepovinné k dani

    (1) Místem plnění při poskytnutí služby přepravy zboží osobě nepovinné k dani je místo, kde se příslušný úsek přepravy uskutečňuje.
    (2) Pokud je však poskytnuta služba přepravy zboží mezi členskými státy osobě nepovinné k dani, je místem plnění místo zahájení přepravy.
    (3) Pro účely odstavců 1 a 2 se rozumí

    a) přepravou zboží mezi členskými státy přeprava zboží, pokud místo zahájení přepravy a místo ukončení přepravy je na území dvou různých členských států,
    b) místem zahájení přepravy zboží místo, kde přeprava zboží skutečně začíná, bez ohledu na vzdálenost překonanou na místo, kde se zboží nachází,
    c) místem ukončení přepravy zboží místo, kde přeprava zboží skutečně končí.
    § 5 Osoby povinné k dani

    (1) Osoba povinná k dani je fyzická nebo právnická osoba, která samostatně uskutečňuje ekonomické činnosti, pokud tento zákon nestanoví v § 5a jinak. Osobou povinnou k dani je i právnická osoba, která nebyla založena nebo zřízena za účelem podnikání, pokud uskutečňuje ekonomické činnosti.

Mohu si poslat alkohol, tabák nebo jiné zboží podléhající spotřební dani?

  • Bohužel to není možné. Dle vyjádření Generálního ředitelství cel v Praze ze dne 2.10.2019 podle § 32 zákona o spotřebních daních se o dopravu vybraných výrobků pro osobní spotřebu jedná v případech, kdy tuto dopravu uskutečňuje samotná fyzická osoba (např. vlastním vozem), pro jejíž potřebu mají vybrané výrobky sloužit.
  • V návaznosti na změny zákona o spotřebních daních zavedené zákonem č. 179/2022 Sb. v důsledku provedení implementace směrnice Rady 2020/262/EU, kterou se stanoví obecná úprava spotřebních daní, se od 13.2.2023 ze zákona č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o spotřebních daních“) vypouští současná právní úprava umožňující zasílání drobných zásilek neobchodního charakteru fyzickou osobou fyzické osobě uvedená v § 32 odst. 3 tohoto zákona. Spolu se zavedením definice zasílání pro oblast spotřebních daní dochází také ke změnám v zasílání vybraných výrobků na daňové území České republiky upraveném v § 33 a násl. zákona o spotřebních daních, a to od 1.11.2022.